Himmelska bilder

Den här bilden kommer från Aftonbladet och föreställer blommande tulpaner i Holland. Vackert eller hur! Motivet påminner om fotografen Yann Arthus-Bertrands underbara bilder från ”La Terra vue du ciel”.
I Sverige gjorde han sig känd just genom den helt fantastiska fotoutställningen ”Jorden sedd från himlen” i Stockholm 2002 med häpnadsväckande vackra foton från hela jorden tagna från luften.

 

Bilderna finns i boken med samma namn som har en hedersplats hemma i vårat vardagsrum och den tröttnar jag aldrig på att bläddra i. Där hittar man korallformationer från Maldiverna… En dromedarkaravan med fantastiska skuggspel i Sahara… En flock med röda ibisfåglar i Venezuela… Risfält i Nepal… Höstskogar… Kratersjöar… Isberg… Mangoveträd… Byggnader… Människor…
Boken tog tio år att färdigställa och innebar hudratusentals fotografier och till varje bild finns en text med en historia.
Här finns några bilder från boken men dom gör sig trots allt bäst i stort format så har du inte redan köpt boken så gör det.

7 thoughts on “Himmelska bilder

  1. Vilken fantastiskt härlig bild över tulpanerna i Holland! Det skulle jag vilja se live!!!

    Måste kolla mer om den där boken! Känns som att den kommer att hamna på min önskelista! :-)

    Ha en bra dag!

  2. Åh, det verkar vara en fantastisk bok! Jag måste helt enkelt skaffa mig ett exemplar!

    Min blogg är värd 28 323 kronor. Kika gärna in hos mig och kolla/berätta vad din blogg är värd!

Kommentera

