Fler stenar

Different Design har liknande stenar som jag skrev om i det förra inlägget. Rätt söta. :) Finns bl.a att köpa hos Ljuva Ting.
Iris tipsade om att det även finns söta stenar med text på Åhléns.

Den här skulle jag vilja ha. Som påminnelse…

Det kliar i pysselfingrarna och jag skulle vilja testa att göra något liknande själv. Kanske med roliga Citat från familj, vänner och bekanta… :P

Någon som vet var man kan köpa verktyg till att stansa ut bokstäver på stenar eller smycken??

Bevingade ord… :)
Jag skulle vilja ha en egen liten bög./Linda funderar
Jag vill ha ett par nya skor och ett par tuttar./Jenny shoppar
Jag hatar dinos. Jävla skitdjur./Stefan är inte lika förtjust i dinosaurier som vissa andra.
3-3? Till vilka?/Hockeyfantasten Susanne
Ni vet, naveln är ju rund…/Inger förklarar
Man kan inte bara köpa rosa drinkar, dom är ALLTID mycket dyrare./Tessa på krogen

8 thoughts on “Fler stenar

  1. Vilka fina stenar! Tänkvärda ord.

    Jag har några stycken själv. Skulle gärna fylla på förrådet lite.

    Vilken fin blogg du har! Ny för mig.

    Kram Ulli

  2. Verkligen superfina stenar! =))
    Jag kan faktiskt tipsa dig om ett ställe där du kan beställa både stansar och andra gravyrinstrument, och över huvudtaget allt du behöver för smyckestillverkning och även till såna här stenar. Både jag och min sambo tillverkar smycken i bl.a. silver och vi köper allt vårt material och alla verktyg från Sargenta AB. Det är en grossist för råmetaller per vikt och tillbehör. Tyvärr har dom ingen websida, i allafall inte vad jag känner till, men du kan beställa en katalog:

    Sargenta AB
    Box 16075
    Singelgatan 6 B
    SE-200 25 Malmö
    Telefon: +46 (0)40-126550

    Dom har ett jättesortiment med stansar verktyg, gravörer, smyckesdelar, stenar och massa andra grejer förutom råmaterial, och till riktigt bra priser också. :)

    Ha det gott! Kramiz//Indra

  3. Hej hej!
    Kul att du hade nytta av tipset.:)Sargenta är verkligen jättebra och med ett riktigt brett sortiment, och jag gillar det eftersom det är en grossist så man slipper köpa svindyra småförpackningar när man tillverkar saker i lite större mängd, som man får göra på t.ex. Panduro Hobby eller Slöjddetaljer, även om dom har en hel del bra grejer också.

    Ha det bra och lycka till med stenarna. Kramiz//Indra

Kommentera

