Lillsjövägen 39

Jag fastnade för det här ljusa, luftiga köket i vitt, svart och trä med underbar takhöjd. Snygg matplats med läckra lampor och endast en stol i avvikande färg. Och där är den, den lilla röda brandbilen som av någon anledning förföljer mig i mina drömmar. Resten av huset faller mig absolut i smaken med behagliga färger och spännande detaljer.

När man ser köket från andra hållet upptäcker man en inmurad kamin. Den blir jag givetvis nyfiken på eftersom jag fortfarande är insnöad på murspisar då vi snart ska mura våran egen och funderar på hur den ska se ut och hur vi ska lösa vedförvaringen. På nästa bild upptäcker jag att man kan se elden från två håll och en enkel och snygg vedlösning längs ena väggen.

Men vad var det för gångbro ovanför matplatsen? Och vad är det för pinne bredvid veden på bilden nedan?

Gångbron på övre plan leder från föräldradelen till barnens rum och pinnen är en brandstång som går ner i till vardagsrummet från barndelen. Finurligt!

På övervåningen ryms två mysiga barnrum, två badrum och föräldrasovrum med walk-in-closet.

Se alla bilder från bostaden här.
Blir du också sugen på att flytta in? Bostaden är till salu för nätta 11 975 000 kronor.

Bilder: Booli

10 thoughts on “Lillsjövägen 39

  1. Så fint! Klickade på länken och såg ju att det var mina gamla hemtrakter! =)
    Har gått i skola i den byn i flera år.
    Där är mysigt, men hu vad dyrt det var…

  2. Idag ägs detta hus av Isabel Adrian (Svenska Hollywoodfruar) och Steve Angello (Swedish House Mafia). De köpte det 2012-11-07.

Kommentera

