Vad vore väl en strandvilla i Florida…

Det känns som att den här vintern har varit ovanligt lång och nu tycker jag att det räcker. Men det är ju trots allt bara februari och minst två månder kvar innan våren är här. Jag avskyr kylan men det jag längtar efter mest är nog ljuset och vårens och sommarens färger. Jag är trött på det här mörka slaskiga grå/vita landskapet nu. Det är antagligen därför jag hela tiden vältrar mig i bilder som de här. Huset ligger i Florida och är ritat av Hughes Umbanhowar Architects. Lägg märke till den speciella poolen som har en viss förbindelse med köket.

Bilder: Ken Hayden, via Freshome

10 reaktioner på “Vad vore väl en strandvilla i Florida…

  1. Åh, ja, det vore inte helt fel – underbart! Håller med, vintern har varit alldeles för lång… Vill ha sol, värme och ljus!

  2. Jag håller med, jag saknar ljuset. Jag brukar gå in på bloggar från LA, bara för att få se bilder med solljus. Samtidigt är jag glad över att bi i ett land med så varierande årstider, men nu får det räcka. Vill ha vår! :)

    Trevlig helg!

  3. Ååå jag längtar också till våren!

    Wow vilken villa!
    Poolen är riktigt läcker! Man får hoppas att de som badar där har rakad bikinilinje…annars tappar man nog lätt aptiten om man sitter o äter ;)

  4. Taget!!! Shit av fint, vi åker förmodligen till usa snart och hälsar på min syster. Dock inte i ett bonde av detta slag ;) Men önska kan man ju :)
    Jätte fina bilder!!! ja nu vill jag med ha *vår* Kram

Kommentera

