Lantligt och supermodernt

Hos Sköna Hem kan man läsa om en förfallen bondgård från 1800-talet som genomgått en totalrenovering och förvandlats till en modern bostad med lantlig och rustik inredning med en mängd intressanta, personliga detaljer och fantasifulla lösningar.

Köket som är specialbyggt för huset samspelar fint med det råa betonggolvet. Över det maffiga matbordet hänger fyra helt olika lampor, en kul och effektfull lösning.

På båda sidor om den snygga eldstaden har man valt platsbyggda bänkar av återvunnet trä. Soffbordet är tillverkat av en gammal stubbe som man har satt hjul på, vilket känns helrätt i det här huset.
I arbetsrummet finns ett egendesignat arbetsbord tillverkat av olikfärgade träbitar.

Hela hemmet känns genomtänkt och personligt. Läs mer om bostaden hos Sköna Hem!

Bilder: Sköna Hem

4 reaktioner på “Lantligt och supermodernt

  1. Jag älskar det här hemmet. Tänkte faktiskt oxå skriva ett inlägg om det, vi får se. Det finns definitivt i inspirationsmappen i alla fall.
    Kram
    Helena

  2. Tänk att jag tycker det är så vacker med sådana här stilrena interiörer, där vitt och inslag med grått och svart dominerar. Men här hemma skulle jag inte kunna ha det så, jag måste omge mig med mer färg.

  3. Hej

    Jag gillar verkligen köksbordet i trä, har faktiskt letat ett tag efter någon som tillverkar/säljer sådana bord. Vet ni möjligtvis vart såna bord går att beställa?

Kommentera

