Fashion Week

Så har jag varit på modemässan på Modecenter för första gången. Jag har aldrig varit på någon modemässa förut och förväntade mig att få se häftiga exponeringar och inspirerande miljöer. Men jag blev ganska besviken. Det var ju inte alls upplagt på det viset och montrarna var över huvud taget inte uppbyggda för att locka in nya potentiella kunder. Det förvånar mig att det fungerar på det viset.

I Metronistas monter hittade jag en sak som jag har saknat i många år: ihopvikbara ballerinaskor som inte tar mer plats i handväskan än en plånbok, perfekta att ha med sig när man gått många timmar i högklackat. Läs mer här eller här. I samma monter fanns färgglada väskor från Ecoist, tillverkade av spillmaterial från tillverkning av till exempel förpackningar och tidningar, material som annars skulle ha slängts. De tillverkas i Chile och Peru och för varje väska som säljs planteras ett träd. Ekologiskt på mer än ett sätt alltså.


Bild: Metronista

En reaktion på “Fashion Week

Kommentera

