Idag kom den äntligen!

Jag gav inte upp!
Efter mycket om och men sitter den äntligen på plats, glasskivan i det svarta badrummet.
Själva glasskivan har tagit lång tid att få färdig eftersom den fick lov att måttbeställas. Att blandaren sitter på den väggen komplicerade det hela lite extra. Detta var nog inte glasmästarens favoritjobb om jag förstått det rätt.
Och så var det ju det här med färgen. Först var min tanke att vi skulle måla väggen och sätta glasskivan utanpå men riktigt så enkelt var det ju naturligtvis inte. Att måla baksidan av glaset skulle inte heller fungera av olika anledningar. Sedan hittade vi ett företag som i sin marknadsföring sa sig kunna tillverka glas i alla färger. Just den här nyansen gick dock inte att få eftersom detta krävde ämnen som är förbjudna i den här delen av världen. Det närmaste vi kunde komma var en konstig nyans av grålila, inte alls i närheten av vad jag tänkt mig. Jaha… Men folie då? Skulle det fungera? Jag vände mig till Jans Reklam i Enköping som folierade baksidan och gjorde ett jättebra jobb. Jag fick kompromissa en aning när det gäller färgnyansen men det gör inget..
Idag kom så äntligen glasmästarna och monterade dit glasskivan och satte upp glasdörren. Handfat och spegel har ännu inte satts upp just för att vi skulle kunna få in glasskivan. Jag får inte röra duschdörrarna på ett dygn eftersom limmet ska härda men sedan ska vi städa upp och foga kanterna på glasskivan.
Jag är helnöjd!

5 thoughts on “Idag kom den äntligen!

Kommentera

