Det luktar jul

I helgen köpte jag mig min allra första egna riktiga gran. Det var kärlek vid första ögonkastet när jag såg det enorma trädet. Jag tänkte inte ens tanken att jag bara hade min lilla mini-Opel att frakta hem den med, jag skulle bara ha den. Jag ringde till min sambo som känner massor av ”storbilsägare” men där fanns ingen hjälp att hämta. Så gransäljaren och jag nätade in min gran och tryckte in den bland bilbarnstol, stoppade elefanter och Åhlénskassar. Jag fick köra hem med barren kittlandes i ansiktet men det gick! Och nu står den här och luktar jul.
-”Vicken FIIIIN GRAAAN mamma!” jublade Viggo och hjälpte mig att klä den. Han påminner mig om att ge den vatten så den inte blir ledsen och klappar om den och frågar om den är glad. Ett lyckat köp enligt både honom och mig. Och jag tror nog till och med att familjens köpegransmotståndare gillar den.

14 reaktioner på “Det luktar jul

  1. Den är fantastisk!! Kan riktigt se hur du sitter där och trängs med granen i bilen, men du lyckades :) Härligt! Vi tog också in granen i helgen, det är så mysigt att gå upp på morgonen när granen lyser och luktar. Kram Linda

  2. Hej på dig. Nu följer jag dig via bloglovin och jag hade inte en aning om att du var här. Så borta är jag i internet världen. Fb blind som många andra. Vilket fantastiskt fint hem ni har. Massa kramar Anne

Kommentera

