Paviljong på altanen

Senaste beslutet angående altanen är att lägga till ett par stolpar och bygga balkar vid insynsskyddet och på så vis få en känsla av ett rum.

EM finns den här paviljongen och det är exakt ett sådant tak jag sett framför mig. Ett som enkelt går att dra för och öppna upp. Nu skulle vi ju kunna köpa den här paviljongen och helt enkelt ställa på altanen men för att krångla till det vill vi såklart bygga detta själva. Jag har inte den blekaste om hur vi ska gå tillväga med själva tygupphängningen och skenor, ja själva mekaniken om man säger så. Men på något sätt måste det ju gå att få till, eller hur!

 Bilder: EM

4 thoughts on “Paviljong på altanen

  1. Vilken fin inspiration jag hittar här hos dig nu! Vi håller på att renovera en friggebod och i anslutning till den vill jag bygga en pergola på ena sidan. Ett sånt här dragtak som du visar från EM skulle ju vara det optimala! Om du klurar ut hur man gör får du gärna tipsa igen :)
    Och utedusch vill jag också ha i anslutning där. Tack tack :)

    Kram Linda

  2. Gud vilken underbar bild!
    Men jag undrar; är själva ”tygtaket” vattentätt? Tänkte på hur blött det skulle bli i möblerna utifall det skulle regna. :P

  3. Vi är inne på precis samma linje, var på em idag och kikade. Vi vill dock ha en större, några tips på vart man får tag i tyger mottages gärna! Vi har inte heller löst tekniken för skenor än.

  4. Hej igen! Jo markistyg har vi också pratat om, det enda är att det är så otroligt tätt att det inte ger något ljusinsläpp, men något typ av polyestertyg som det är på de flesa paviljoner man kan köpa borde ju gå att få tag på tycker jag. Men den stora tankenöten är själva konstruktionen. Skenor och grejer. Jag har lämnat detta bekymmer till min fästman *L*.

Kommentera

