Containerhus


Hej och välkommen hem till oss… 

I mitt förra inlägg skrev jag om frustrationen över att inte vara färdig med huset och tomten. De som följer den här bloggen vet nog att mitt allra största irritationsmoment är detta.

Den gigantiska fraktcontainern som står utanför huset går mig på nerverna. Det spelar ingen roll hur fint man gör på tomten när det står en ful rostig koloss utanför huset och blå plåt är det enda jag ser när jag tittar ut genom köksfönstren.

Containern har under byggets gång använts till att förvara byggnadsmaterial, vitvaror, flyttlådor, etc och innehåller nu mest skrot. Då vi inte har något rejält förråd och körningar till återbruket inte prioriterats går det trögt att tömma den, speciellt när man har 100 andra projekt på gång. Så man kanske skulle ta och förlika sig med den förbenade containern och integrera den med huset trots allt. För se här så snyggt det kan bli!

Fler bilder hittar du hos Freshome.

3 thoughts on “Containerhus

Kommentera

