Gräsligt fint

Klockan elva igår anlände lastbilen med vårt efterlängtade gräs. Vi rullade i gassande sol hela dagen med hjälp av släkt och snälla grannar. Vid sjutiden på kvällen var allt gräs på plats och vi åt sommarens första middag på altanen och blickade ut över vår gröna tomt. Det känns enormt lyxigt att äntligen ha en gräsmatta.
När vi plockat in allt tornade lägligt nog svarta moln upp sig och ett välbehövligt regnoväder strök in över vår nya gräsmatta.

Idag vilar jag. Jag vet inte om jag är överansträngd eller om det beror på graviditeten eller värmen eller förkylning (eller alltihop) men inatt och imorse har jag återigen bett till porslinsguden. Mina höfter och mitt bäcken värker. Dags att ta det lite lugnt kanske.


Frukostfika på altanen imorse

9 thoughts on “Gräsligt fint

    • Ja jag är helt euforisk över vår fina gräsmatta. :) Det tog ungefär sju timmar och då var vi från och till totat 6 pers som kämpade på.
      /Susanne

  1. Härligt! Men det är nog, som du skriver, dags att vila lite nu… Jag är varken gravid eller förkyld så nu ska jag klättra upp på en stege och börja måla hus. Tredje dagen nu. Här är det inget trolleri precis ;)

  2. Men oj! Var friden har jag varit, ni har ju fått gräsmatta! Härligt!

    Inte så tokigt med en alldeles egen gräsmattepolis heller! Är det en sån som slänger barn som lägger sten på gräsmattan i finkan? En sån skulle jag vilja ha! ;)

Kommentera

