TV-vägg med inbyggd sladdgömma

Våra bästa lösningar

När man planerar ett hus från grunden har man världens chans att påverka allt det där som man vanligtvis gått och stört sig på i tidigare boenden, både stort och smått. Vi försökte verkligen tänka efter - hur lever vi, hur rör vi oss, vilka saker har vi, vad behöver vi förvara, vad är det viktigaste för oss, hur kan vi underlätta det vardagliga livet på ett smart sätt? Det är omöjligt att tänka på allt. I efterhand kommer man alltid att komma på saker man kunde ha gjort bättre men jag tycker i alla fall att vi har lyckats med många bra lösningar. Jag tänker berätta om några av dem som jag är mest nöjd med och vi börjar med TV-väggen.

Att väggen finns där beror på att kökets vitvaror är placerade mot den på andra sidan. Varken Henrik eller jag tycker att TV:n är en särskilt snygg detalj och ville undvika att möblera efter den och allra helst gömma undan den. Anledningen till att väggen är svart beror dels på de svarta vitvarorna men tanken var även att ta bort fokus från tv’n och försöka kamouflera in den i väggen.
Sladdar som hör till elektroniken gör mig galen. Synliga sladdar har vi undvikit genom att bygga in en sladdtunnel i väggen. Sladdarna går alltså direkt in i väggen bakom tv’n och ut genom ett hål bakom tv-bänken. Och häpp, jag slipper få sladdångest.

4 thoughts on “TV-vägg med inbyggd sladdgömma

  1. JA! Det är sommar – och ni har världens snyggaste tv-vägg. Inte en sladd – helt i min smak. :) Superdupersnygg. Och jag måste skicka ett mejl till dig.

  2. Det är precis sånt som gör att jag gruvar mig inför vår kommande utbyggnad, hur ska man kunna tänka på allt! Jag kommer ju att vilja vara så fiffig att jag bränner ut mig själv! :)

    Får sitta här och lusläsa dina do´s and dont´s innan :)

    God fortsättning på midsommaren!

Kommentera

