Altanbygget del 3

Nu var det någon månad sedan jag visade utomhusbilder. Altanprojektet går framåt, sakta men säkert. Henrik bygger på lediga stunder men vi har även tagit oss tid att njuta av sommaren och bara umgås. Det är nog så viktigt. Dessutom har jag drabbats av foglossningen från helvetet så något kroppsarbete blir det inte för mig. Förra veckan hade jag så ont att jag inte ens kunde ta mig till badrummet och mina föräldrar fick komma och köra mig till akuten. Jag är sjukskriven med smärtstillande och order om att vila. Den här veckan känns det bättre, tack och lov, men jag lyder doktorns order och tar det lugnt.

Sedan mitt senaste inlägg om altanen har ett insynsskydd kommit upp och nu håller Henrik på med räcket. Vid insynsskyddet ska det bli som en pergola är det tänkt. Han har även byggt ett bord som ska betsas och en platsbyggd soffa är på gång.


Medan Henrik bygger sitter jag, Viggo och Sivert Johansson här och gottar oss…

10 thoughts on “Altanbygget del 3

  1. Längesedan jag kikade in hos dig nu! Så otroligt fint ni fått det i erat hus! Lovely! Så kul att få se det färdiga resultatet när manhängt med på hela resan vi bloggen!

    Kramen!

  2. Är det så att du bjuder på Mojitos där i sommar, eller hör jag i syne!?

    Det där blir ju precis lika bra som resten av huset! Tänker mig att jag anar en framtida sittbänk där också… Underbart!

  3. Väldigt fint! Kikat runt lite i din blogg och jag gillar den =)
    Tycker att det är väldigt fint med svarta hus. Vi målade vårat gamla hus svart och det är väl det enda jag saknar med det. Huset vi bor i nu tror jag inte skulle passa svart…tyvärr.

  4. Jag älskar de där stolarna och har svurit på att de vid tillfälle ska få flytta in hos oss. Och med de svartvita tjocka dynorna till blev det ju klockrent! Jag undrar vart du funnit dem?

  5. Hej

    Du har ett fantastiskt fint hus! En fråga: Hur har ni gjort när ni byggt ert vindskydd på altanen? Är det omlott fast på en sida? Är det samma storlek på brädorna som sitter där?

    Mvh Carolina

Kommentera

