Vinnare & feedback

Vinnare i tävlingen om brödrosten från OBH Nordica är Annika Nilsson som skrev sin kommentar 29/6. Grattis till dig! Du har ett mail i inboxen.

Jag tackar för all feedback tävlingsdeltagarna lämnade i kommentarer och mail. Det är intressant och nyttigt för mig att få reda på vad som uppskattas mest och vad man vill ha mer av. Jag har sammanfattat önskemålen i en lista.

  • Mer tävlingar
    Det kommer fler tävlingar under sommaren. Redan på måndag startar en ny tävling med fint pris. Glöm inte att det dessutom pågår en rolig fototävling med bröllopstema just nu.
  • Tips på förvaring
    Jag kommer fortsätta att dela med mig av våra bästa förvaringslösningar och även smarta tips jag hittar på andra ställen. Förvaringstema kommer framöver.
  • Många gillar att jag visar mycket bilder från vårat hem och vill ha mer av det.
    Stort fokus kommer att ligga på vårt hem ett bra tag framöver.
  • Före- och efterbilder
    Jag ska försöka visa fler bilder på hela processen, från det vi påbörjar ett projekt till dess att det är färdigt. Senare i sommar kommer bilder på byggnation av t.ex. altanbord och platsbyggd bänk. Altanbygget har ni fått följa från starten och jag kommer fortsätta att visa bilder tills den är färdig. Hur huset har sett ut under tidens gång kan man se under kategorin Hemma – husbygget. Före- och efterbilder finns även från vårt förra boende när vi renoverade lägenheten.
  • Tips på hur man trollar med små utrymmen
    Det har inte blivit så många sådana inlägg sedan vi lämnade minitvåan men jag ska försöka samla ihop mina bästa tips angående små utrymmen.
  • Exempel på hur man med små medel kan pimpa inredningsdetaljer
    Fler inlägg om det kommer. Om ni vill får ni gärna skicka in era egna pimpningstips så visar jag upp dem också och länkar till er. Maila mig på susanne.morell [at] home.se och märk mailet med pimpningstips.
  • Läsa mer om grön arkitektur och inredning, dvs fusion mellan växtlighet och inredning
    Här inser jag mina begränsningar och måste nog tyvärr göra er besvikna. Jag har ingen bra hand med växter, är totalt okunnig och lyckas ta livet av den tåligaste garderobsblomman. Men jag har trots allt en hel tomt att inreda/utreda och den resan kommer ni att få följa med på. Jag ska ta hjälp av min vän som är proffs på det området och förhoppningsvis kan vi lära oss en hel del av det.
  • Budgettips/budgetalternativ/Lyx vs budget
    Min amition är att visa att man kan skapa ett trivsamt hem utan lyxiga prylar och dyra designmöbler. Lyx vs. budget tycker jag är ett kul tema men det finns så många andra bloggar som visar bra exempel på detta.
  • Tips på fina inredningssaker och inköpsställen
    Det kommer garanterat fler sådana inlägg framöver.
  • 10-i-topp-lista över mina favoritbutiker
    Bra tips! Jag ska sätta ihop en sådan lista.
  • Loppistips
    En period sprang jag mycket på loppis men gör det inte lägre helt enkelt eftersom tiden inte räcker till, så just nu kommer det nog tyvärr inte att bli så mycket loppis- eller secondhandtips i bloggen. Däremot finns det andra som visar inspirerande loppistips, t.ex Monica med Hemmafixbloggen.

Vidare blir jag jätteglad när jag läser att ni tycker att bloggen är inspirerande och personlig med intressanta artiklar med bra bredd och blandning, att den är välkomnande, att jag skriver från hjärtat och att människan bakom bloggen känns jordnära och äkta.

Några har skrivit att den är ”vardagligt överkomlig”, dvs inga dyra flashiga lyx-lösningar utan greppbart och inspirerande och att man kan nå ett bra resultat utan dyra medel. Det glädjer mig att höra eftersom jag verkligen försöker att tipsa om produkter och lösningar för oss vanliga dödliga. Ibland kan jag inte låta bli att visa lite ”inredningsporr” som jag kallar det, bilder på lyxiga hus med dyr inredning och häftiga hotell som kanske inte är de billigaste men jag låter det vara just det, ögongodis.

Man uppskattar att jag visar bilder under byggnation, även innan allt är färdigt och att jag tipsar om produkter som finns att köpa till vettiga priser.

Några har nämnt sidan Huset i bilder som ger inspiration och en bra sammanfattning över alla rum.

Jag har även förstått att det har varit uppskattat att följa med på resan från litet boende via husbygge och svårigheter och dilemman till att vara husägare.

Fortsätt gärna att komma med feedback och önskemål. Snusans inredningsblogg som från början var mitt eget lilla kom-ihåg-block har utvecklats och får hela tiden fler och fler läsare och det är ju jätteroligt. Detta är vad jag brinner för och det är så roligt att bloggen har resulterat i nya kontakter, roliga möten och härliga människor som delar min passion. Hoppas att ni fortsätter att följa med i mina inredningsdrömmar och på vår husresa.

Kommentera

