Jeanstavlor

När jag gick igenom de sista flyttlådorna från förrådet hittade jag de här jeanstavlorna, gjorda av mina gamla favoritjeans som jag med sorg i hjärtat växte ur för gott någon gång runt 1988. Trasiga och slitna var de och när de blev för små sydde man i kilar på sidorna. Luggen stod rätt upp, örhängena var stora, läppstiftet chockrosa och Depeche Mode och a-ha hördes från den rosa bandspelare på mitt flickrum…
Gah! Jag kan verkligen inte rensa förråd utan att hamna i nostalgiträsket.

***

Psst! Missa inte tävlingen där du kan vinna ett presentkort på valfri tapet hos Mr Perswall. Där finns till exempel den fina tapeten ”Denim” om du vill klä en hel vägg i jeans. Tävlingen pågår helgen ut, sedan utser Mr Perswall vinnaren som får ett presentkort på 7m2, värde 2163kr.

One thought on “Jeanstavlor

  1. Hehe…känner igen det där :-) När mina favoritjeans gick sönder bortom lagning så klippte jag dem i bitar och sydde en kudde av bitarna. Jag har kvar kudden än :-)

Kommentera

