Leandervaggan

I går visade jag en bild från sovrummet i lägenheten där vi bodde när Viggo kom till världen. Där syntes Leandervaggan som Viggo sov i de första månaderna. Nu när vi har en till liten bebis på väg ångrar jag att vi sålde den. Jag fantiserar om att köpa en till men Henrik skulle bli galen på mig. Jag fick kämpa rätt hårt för min Leandervagga den gånen minns jag men jag ångrar det inte en sekund. Den var verkligen perfekt, den frigör golvyta och är ju så fin. Jag rekommenderar absolut en hängvagga om man bor trångt. Just Leandervaggan är rätt dyr med tanke på hur kort tid barnet kan ligga i den men det brukar oftast finnas begagnade på Blocket. Efterfrågan verkar vara stor så det bör inte vara några problem att sälja dem vidare. Åtminstone var det inte det när jag sålde min.

Bilder: Jollyroom

5 thoughts on “Leandervaggan

  1. SV. Ja det verkligen att upptäcksvandra där. Både i trädgården och inomhus. Jag skulle ”bara” dit och köpa pallen, men stannade i två timmar. Men det var ju underbart :)

    Håller med om att leandervaggan är galet fin!

  2. Vilket fint hus ni byggt och inrett otroligt fint. Undrar vart ni köpt viggos pennförvaring som hänger över hans lilla pysselhörna?

  3. Visst är de härliga de där Leandervaggan! Jag hade en sån till min dotter men sålde den också när hon vuxit ur den. Till lillebror nu köpte jag en Moseskorg med golvstativ istället och för oss passar det bättre. Men jag tycker fortfarande att Leander egentligen är finare. Den är så stilren och ljuv ändå liksom.

    Visst är tanken god att ha en Leandervagga om man har ont om utrymme. Det var så jag tänkte också. Men jag tyckte ändå att den var för stor för att hänga bredvid mig på min sängsida så vi hängde den liksom ovanför våran säng, i mitten nere vid fötterna. Såg det på nåt inredningsprogram och tyckte det verkade så smart. På ett sätt var det bra men på ett annat inte. Smidigt att kunna gunga igång vaggan genom att putta lite lätt med foten, men samtidigt lite trångt. Vi har ganska höga sängar vilket också gjorde att det blev högt att lägga ned bebisen i vaggan, särskilt om hon redan hade somnat… Men alla barn är nog inte lika lättväckta som hon var då ;)
    Moseskorgen har varit så himla bra för den är lite och smidig och även lätt att flytta med sig. Antingen med golvstativ eller utan. Oj vad jag har burit korgen. Ibland har lillebror fått stå på en körandes diskmaskin för att kunna somna. Hihi.

    Fniss, varför kan jag aldrig skriva korta kommentarer ;)

    Kram Linda

Kommentera

