Platsbyggd soffa på altanen

För en tid sedan visade jag en bild på det som så småningom skulle bli en soffa på altanen och så här blev det till slut. En mysig oas längs insynsskyddet där vi har sol fram till lunch och som på eftermiddagen ligger i behaglig skugga. En skön plats att sitta och läsa på. Sittdynan har jag specialbeställt för att få rätt mått. Överdraget är gjort av tåligt markistyg som är avtagbart och tvättbart.

Jag ska skaffa ett bord så att man kan sitta här och fika och nästa år blir det någon form av tak över den här delan av altanen. Vi har inte bestämt om det ska vara ett permanent tak eller paviljongliknande eller något annat som man kan dra för vid behov men det får framtiden utvisa. Tills vidare tar jag det lugnt här på altanen och klurar på bebisnamn och räknar ner dagarna medan Henrik snickrar på andra sidan huset.

13 thoughts on “Platsbyggd soffa på altanen

  1. Verkligen superfint!
    Jag har en bloggtävling på min blogg just nu där man kan tävla om en takdusch! Kanske kan det vara något för er som är i renoverartagen!

  2. Hej!
    Jättefin altan!! Jag undrar var fu köpt de tjocka randiga kuddarna som du har i gungstolarna? Jättefina!!
    Mvh Sofie

  3. Hej!
    Jättefin altan!! Jag undrar var du köpt de tjocka randiga kuddarna som du har i gungstolarna? Jättefina!!
    Mvh Sofie

Kommentera

