Fredagsfrågor – magnetfärg

Jag fick en fråga angående vår magnetiska griffelvägg. Anna undrade var man kan köpa magnetfärg och vad den kostar.
Magnetfärg finns förmodligen i de flesta färgaffärer eller hobbybutiker. Min har jag köpt i en Nordsjöbutik. Priserna varierar, kontakta din lokala färghandlare för prisuppgift.

Mitt tips är att måla flera lager magnetfärg för att det ska fungera bra. Var noga med att få ytan jämn och fin om du ska måla griffelfärg överst.

På min vägg pågår för tillfället nedräkning till beräknad bebisankomst och påminnelser om det mest väsentiga i livet.

5 thoughts on “Fredagsfrågor – magnetfärg

  1. Hej hej!
    Tänkte fråga dig om väggen. :)
    Hur många lager har du målat med magnetfärg? Använder man en pensel eller roller? Några knep för att få den jämt och bra?

    Målade du på griffelfärg bara uppepå magnetfärgen eller ska man göra något innan man målar på den? Hur funkar det att tvätta bort griffelfärgen (går det bort helt eller blir det märken kvar)?

    Ska måla två garderobsdörrar i barnens rum och jag vill få ett bra resultat. :) Tacksam för svar!

    Med vänlig hälsning
    Carina

  2. Hejsan :)
    Riktigt cooooool vägg!!
    Den vill jag typ plagiera :)
    Men men har du först målat med magnetfärg och sedan bestrukit den (målat över alltså) med griffel färg?

    • Helt riktigt Jonas. Ett tips är att måla flera lager med magnetfärgen och se till att det blir slätt för att få ett så bra resultat som möjligt. /Susanne

Kommentera

