Väldigt viktigt & väldigt snyggt

Hur länge har jag inte pratat om att skaffa en vit brandsläckare? Säkert i flera år utan att ha kommit till skott - vilket är lite underligt med tanke på hur viktigt det är. Nu sitter den här till slut. Så diskret och ändå så snygg.
Den här pulversläckaren kommer från Akutbutiken.se och levereras med ett diskret fäste så att man enkelt får upp den på väggen.

Att äntligen ha den på plats ger mig en skön känsla av lugn. Vi har sedan länge haft en gammal, röd (ful), gigantisk brandsläckare (som jag knappt orkar lyfta) - längst in i garderoben, där den inte gör någon nytta alls. För att en brandsläckare ska vara till nytta ska den ju vara lättåtkomlig och behändig. Det är lite konstigt hur man prioriterar – estetik framför säkerhet, men nu har vi löst det problemet. Äntligen!

11 reaktioner på “Väldigt viktigt & väldigt snyggt

  1. Jag har också kollat på de nydesignade brandsprutorna, men konstaterade att vi måste ha en röd som syns väl. Vi satte den ett par trappsteg ner i källartrappan, så den syns när man går förbi, men inte direkt från ytterdörren. En kompromiss…

  2. Det va nog faktiskt första gången som jag sett en designad brandsläckare! Inte helt fel faktiskt. även om jag gillar de röda klassiska utseendet. Mitt hem är ganska svartvitt, så den kanske skulle smälta in rätt snyggt trots allt.

  3. Åh! Snyggt! Hoppas att det inte behöver användas…. men bra att ha en snygg som man vill ha framme, man tenderar ju att gömma den fula röda man annars måste ha… så vet man inte var den är sen när man skulle behöva den…

    hur går det med magen? =)

    kram

  4. Snyggt med den vita! Vi har en röd traditionell – känns viktigt men jag hade varit gladare för en vit :) vi har vår lite diskret vid sidan efter manga diskussioner , den måste vara lätttillgänglig också. Man hoppas verkligen slippa nyttja den!

  5. Hej! Vilket fantastiskt fint hem ni har! =)
    Älskar (bland annat) trägolvet! Vad är det för golv och vart är det köpt?

Kommentera

