Längtan till en plats

Återigen drömmer jag mig tillbaka. Ju mer påfrestningar jag känner och ju mer stressen hopar sig desto mer längtar jag tillbaka till Maldiverna. Jag har aldrig upplevt någon mer avslappnande och avstressande plats än den magiska ögruppen mitt ute i Indiska oceanen. Ett ställe där man inte kan göra mycket mer än att njuta av lugnet, solen, den magiska världen under vattnet, de berusande vackra omgivningarna, färgerna och ljuden av fåglar, vindens stilla sus i palmerna och vågor som rullar in. Inga affärsgator, inga strandförsäljare, ingen trafik, bara ren och skär njutning och känsla av här och nu. Jag blir lugn av att bara se på dessa bilder. Åh vad jag vill dit, långt bort från stress, oljud, oro och måsten.

Just dessa bilder är från lyxiga Shangri-La Villingili Resort & Spa. Man behöver inte åka till ett dyrt lyxställe som detta, naturen och vyerna är lyx nog, men jag skulle ju inte direkt tacka nej till att spendera ett par veckor här. Tills vidare får jag dock nöja mig med att frossa i bilder.

Bilder: Shangri-La Villingili Resort and Spa

3 thoughts on “Längtan till en plats

  1. Härligt ja jag längtar till vår resa förhoppingsiv ska vi åka till Elafonissi igen på Kreta där var det så underbart fint så .Men en lite slingrig väg att ta sig dit .Härliga bilder du har hittat :)

Kommentera

