Fredagsfrågor – lampa, karta & 3D-program

Nu har Fredagsfrågorna funnits en tid. Jag hoppas att ni uppskattar kategorin och att ni känner att ni får svar på era frågor. Vissa frågor besvarar jag via mail men de flesta hamnar nuförtiden här. På så vis kan alla ta del av svaren och det spar tid för mig då flera personer ofta frågar samma sak. Tycker ni att det fungerar bra?

Ok, veckans svar lyder som följer…

Taklampan i vårt sovrum kommer från Ellos men jag hittar den inte längre bland deras sortiment. Det har funnits en liknande, lite dyrare – “Rex” från Globen men är osäker på om de finns kvar. Någon som vet om de finns att köpa fortfarande? Om det är effekten med den färgade insidan man är ute efter finns det liknande alternativ, till exempel lampan Kelby från Herstal som ni ser här till höger.

Världskartan i vårt vardagsrum kommer från Ferm living och finns bland annat att köpa här hos Designonline.

3D-programmet jag använder är Google ScetchUp. Gratisversionen finns att ladda ner här. Programmet har vi haft nytta av när vi skissat på möbelidéer och altanen till exempel. Jag använde det även när jag arbetade som dekoratör då vi gjorde 3D-modeller av butiksytor m.m.

Bilder: Interiör & Designlagret, Qweas.com

4 reaktioner på “Fredagsfrågor – lampa, karta & 3D-program

  1. kikar in här då och då och inspireras såå varje gång. hemma hos oss är nästa projekt vårat ”xtra”-rum och vi tänker i liknande banor som erat arbetsrum… därför har jag en fråga om eran anslagstavla, det är väl det den är och inte en magnettavla? Har du köpt den svart, eller är den klädd i svart tyg? Är den inköpt i någon butik, mått beställd eller ett hemmafixad? :)

  2. Woah! I’m really loving the template/theme of this site. It’s simple, yet effective. A lot of times it’s very hard to get that “perfect balance” between user friendliness and appearance. I must say you have done a amazing job with this. In addition, the blog loads super quick for me on Firefox. Exceptional Blog!

Kommentera

