Just här, just nu…

Ni vet de där små, stora ögonblicken när man vill stanna tiden en stund…
I natt när jag inte kunde sova gick jag upp och satte mig i soffan. Efter ett tag kom en sömndrucken Viggo tassandes, kröp upp och lade sig i mitt knä och somnade igen med armen om min gravidmage. Jag satt och tittade på honom i tystnaden medan Lillflingan inuti mig stökade omkring så magen hoppade och där, just då, kände jag en sån överväldigande lycka och kärlek och känsla av att leva i nuet. Där låg min vackra, fina pojke, som upptäcker världen med nyfikna ögon, som har stora och små funderingar och som är den människa som fått mig att förstå vad ovillkorlig kärlek är. Några centimeter från hans hand, så nära men ändå så långt borta ligger hans bror eller syster som faktiskt snart är här hos oss…

5 thoughts on “Just här, just nu…

  1. Men guuud vad fint skrivet, så nu sitter man här med en tår i ögat.
    Jätteinspirerande blogg har du, kikar in lite då och då och nu blev jag berörd ända in till hjärtat…så fint..
    Kram

Kommentera

