Vilken versal blir det?

Ja, jag är besatt av grafiska tryck. Jag älskar bokstäver och jag älskar siffror – så länge jag slipper räkna med dem. I vår familj är överenskommelsen att Henrik räknar och jag pratar engelska om det skulle behövas. På det viset komletterar vi varandra perfekt, speciellt på resor.

Hur som helst, nu har jag hittat ännu ett print som jag vill ha i barnrummet. Viggos rum är rätt mättat på grafiska tryck – men vilken tur då att vi har ännu ett barn på gång och ett helt oinrett rum som står och väntar på att någon ska ta tag i det!
Trycket är skapat av Ita Design och finns att köpa hos Nordic Design Collective.

Men innan jag inreder rummet och innan jag köper ett tryck måste jag ju veta vem det är som bor i magen. Vem är filuren som krafsar och hickar och sparkar mig i sidan? Är du en flicka eller pojke? Och vad ska du heta lilla vän? Och när har du tänkt att fylla år? När?

Bild: Nordic Design Collective

5 thoughts on “Vilken versal blir det?

  1. Åh vilken fin! Jag är lite besatt av barnnamntavlor så den där bilden sparas ner i min inspirationsmapp… :-) Barnens väggar kommer att vara fulla med tavlor om deras namn. Haha!

Kommentera

