Utespa vs. pool

Jag inser att jag håller på att förlora striden gällande utespa eller pool. Jag drömmer ju om en svalkande pool i anslutning till altanen medan Henrik är fast besluten om att vi ska ha utespa/jacuzzi. Denna skulle i så fall ligga uppe vid friggeboden som är förberedd för dusch och bastu.

Redan förra våren, under husbygget, började Henrik förbereda för sitt utespa. En stödmur gjordes iordning för att höja upp marken där badet ska stå. Detta för att kunna utnyttja kvällssolen in i det längsta. Tanken är att vi ska bygga ett tralldäck runt friggeboden med en trappa upp till badet.

Här är några bilder från april 2011 då arbetet med muren påbörjades. Viggo hade då inte ens fyllt två år. Så liten han var…

Och här är en bild från i våras när vi förberedde tomten för gräsmattan. Det är den senaste bilden jag hittat där friggeboden och muren syns.

Ja det är väl lika bra att börja leta inspiration till detta lilla badkar då, så att jag kan påverka utseendet när det väl blir dags. Jag gillar idén med ett nedsänkt bad, liksom ett trädäck i svart eller mörkgrått. Kanske en utedusch i anslutning till badet? Jag har kompromissat ganska mycket när det gäller altanen och eftersom jag dessutom (tillfälligt) lägger ner min kamp för en pool så borde jag i det här fallet ha vetorätt.


Fler fina uteduschar finns här.

Bilder: Fastighetsbyrån via Pinterest, Remodelista

 

2 thoughts on “Utespa vs. pool

Kommentera

