Uterum

Skruvdragare och tumstock har lagts på hyllan för en stund och bytts ut mot blöjbyten och amning, men det hindrar mig naturligtvis inte från att fantisera om framtida bygg- och inredningsprojekt. Det jag drömmer om nu när höstsolen skiner från en klarblå himmel är ett uterum med stora glaspartier. Det vore riktigt trevligt att förlänga sommaren på altanen en smula och kunna sitta där och vara inne men ändå ute. Kanske kan man till och med bygga ett isolerat uterum där man kan vara även på vintern… Här kan man läsa mer om skillnaden mellan isolerade uterum och enklare altaninglasningar.

Helst skulle vi naturligtvis vilja ha detta uterum i anslutning till altandörren i vardagsrummet, men för att inte förlora ljusinsläppet skulle vi bygga det i ena änden av altanen och istället byta ut fönstret i arbetsrummet mot en altandörr. Just nu nöjer jag mig med att drömma och planera men någon gång hoppas jag att vi har tid, ork och råd att sätta planerna i verket.

Bilder: Kronfönster & egen skiss

3 thoughts on “Uterum

  1. Vilken trevlig blogg du har! Jag är ny läsare här och ser fram emot att följa dig. Vilket program använder du när du skissar på nya projekt?
    //Frida

Kommentera

