Aleenta Resort & Spa – Phuket

Aleenta Resort & Spa i Phuket är ett litet exklusivt designhotell som ligger vid Natai Beach, 15 minuter från Phang Nga Bay där Bond-filmen ”The man with the golden gun” spelades in.
På hotellet finns flera olika sorters boende med egen pool och/eller jacuzzi och några har rymliga moderna kök. De mest lyxiga villorna har även eget spa-rum. Rummen, som har skjutdörrar i glas från golv till tak, är ljusa och luftiga och bjuder på en enastående utsikt över det turkosa havet.
En vistelse på Aleenta skulle säkert vara helt otrolig men kräver säkerligen en reskassa modell större. Fast att njuta av bilderna är gratis förstås. 🙂

15 thoughts on “Aleenta Resort & Spa – Phuket

  1. Vilken tur att du kommenterade min blogg så att jag hittade din!! Men nu blev jag alldeles resetokig, vilket härligt ställe!
    Kram

  2. Du får inte posta så mycket vackra hotell i fina länder, då vågar jag inte kolla här för jag blir så sugen på att åka iväg igen *s*

  3. Ja man tycker ju det iallafall, tråk tråk!

    Åh.. då är vi två som suktar till sol o varmare breddgrader. Kanske ska rymma tillsammans?
    Nej fy vale så man längtar utomlands nu, jag sitter varje kväll och smygkollar efter billiga flygstolar. Ha ha! Så de blir inte bättre av att läsa din blogg ju, farligt farligt!

  4. jag har alltid velat åka till thailand men drar mig alltid för den långa flygresan, eftersom jag inte gillar flyga.

    sv: japp det är där jag håller till. men får se med svartpeppar… fått massor med mail så får se om den återuppstår!

  5. Hej!!! Såg att du bloggat om en HELLO KITTY brödrost, var hittar/köper man den??? Vill gärna köpa en sådan! // Madelene

    Fin blogg o intressant

Kommentera

