Tyst Väckarklocka

Min sambo går upp före sex och trots att jag inte behöver gå upp förrän om ett par timmar så sitter jag som vanligt här med sömndruckna ögon eftersom jag inte kan somna om efter att ha vaknat av hans väckarklocka.
Via bloggen Skönare Hem hittade jag Silent Alarm Clock designad av Johan Brengesjö. Den är ljudlös och består av varsin gummiring som man trär på fingret. Man ställer in sin egen tid och när det är dags att vakna vibrerar den. Vilken genial idé! Själv avskyr jag att vakna till en massa oljud, vare sig det är mitt eget eller någon annans alarm.

5 thoughts on “Tyst Väckarklocka

  1. vilken kretivitet vissa har! läckert och tänk vad skönt att slippa vakna av världens oljud. Men jag tror att det är just oljud jag behöver annars vaknar jag inte:-)
    Kram/jenny

Kommentera

