Hustankar

282 besökare här på bloggen igår trots att det varit väldigt dåligt med uppdateringar här den sista tiden. Det är ju jättekul! Men vilka är ni? 🙂

Detta år kommer vi antagligen att så smått börja se oss omkring efter ett större boende. Än är det ingen panik och det återstår att se hur trångt det blir när den nya familjemedlemmen anlänt. *längtar* Men trots att det är litet så trivs jag enormt bra i vår lilla minitvåa. Efter renoveringen fick vi det precis som vi ville ha det och det känns verkligen som hemma. Även om jag längtar efter ett stort kök, ett rymligt badrum och trädgård så kommer jag att gråta floder den dagen det är dags att flytta härifrån.

Om man ska bygga hus så finns det ju en riktig djungel av hustyper och härlig inredning att frossa i. Det är lätt att drömma sig bort och låta tankarna skena iväg och inbilla sig att man kommer att må riktigt dåligt om man inte får bo i det där drömhuset. 😛 Men jag får vara vuxet realistisk och rätta munnen efter matsäcken.
Vi har bland annat kikat på Björklidenhus‘ 1½-plansvillor som är ganka små och som har inredningsbar vind om familjen skulle bli ännu större. Inte mitt drömhus, som sagt, men verkar helt ok prismässigt när man jämför med andra alternativ.

Nedan: Bilder från visningshus av Villa Modig från Björklidenhus

modig1

modig2

modig3

modig4

modig5

9 thoughts on “Hustankar

  1. Även fast jag bor i hus så kollar jag hus hela tiden. För ideer och inspiration men också ifall drömhuset bara helt plötsligt finns där till förmåndligt pris.
    Jag gillar Trivselhus, där man kan påverka mycket själv men smakar det så kostar det. Drömhuset just nu vore ett från Borohus. Rymd serien är underbara med stora öppna sällskapsytor och privata sovrumsdelar.
    Men först och främst ska det här huset blir klart…

  2. Jag skulle också vilja bygga från skratch och få det precis som man vill. Synd att man inte hade obegränsat med pengar:-)
    Det du visar såg jättefint ut.
    Kram/jenny

  3. Jag bor i en lägenhet inne i stan. Det är bekvämt och bra, man har allt på nära avstånd. Men ibland längtar man ändå till att stort hus, med gott om utrymme och där man kan öppna dörren och gå ut på en gräsmatta…

  4. jag har lagt till dig bland mina favoritbloggar. det är underbart att se hur det går framåt och jag får sån myskänsla av alla bilder. vilken dröm det måste vara att kunna bestämma hur allt ska vara!

Kommentera

