Bänkskiva & Handtag

Idag var vi och valde bänkskiva till vårat svarta högblanka kök. Det var ju bra mycket trixigare än jag hade tänkt mig. Det är så svårt att föreställa sig hur det blir i verkligheten. Jag är inne på en mörkgrå nyans. Men måste det finnas så många mörkgrå bänkskivor? Och tänker jag helt fel? Blir det för mörkt? Ska man ha ljus skiva? Eller ska man helt enkelt köra på svart där med? Min sambo tycker inte att man kan ha matt svart bänkskiva till blanka luckor. Men jag är osäker. Det kan man väl… Eller? Alltså alla dessa val man ska göra tar knäcken på mig och jag börjar tvivla på min egen smak och kompetens.


Medan jag stod med jordens beslutångest roade sig grabbarna mest med annat. Fast jag ska egentligen vara glad över att ha en sambo som litar blint på mig. Hehe.


Har du velat klart nu mamma?

Nåja… Nu har vi valt. Tror jag. Men nu börjar jag bli mer och mer varse om att vi valt fel handtag. De vi har valt har lixom hängt med sen vi var inne på det vita köket men nu har jag insett att de inte alls passar. Jag har varit lite ”mätt” på de här långa handtagen eftersom man ser dem i var och vartannat kök men till en mer ”modernare” stil så passar de helt klart bäst. Eller vad säger ni?


De här hade vi tänkt från början…


Men nu är jag inne på någon av de här…

12 thoughts on “Bänkskiva & Handtag

  1. Vilka härliga i-landsproblem du har! Jag är faktiskt inte avundsjuk, jag skulle ha sådan beslutsångest att jag inte vet om jag överhuvudtaget skulle kunna komma fram till något beslut!

    Ha en trevlig helg

  2. Svårt val det där med handtag. Tror dock att jag hade valt nummer två. Fast alla är väldigt fina, men fastnade för tvåan.

    Svar: Det är jätteroligt att se hur huset tar form. Fast det känns som en evighet tills vi får flytta in. Men den som väntar på något gott…
    Ha en trevlig helg
    Kram Tess

  3. Det var itne lätt alls. Det som aldrig bydde kök ved inte hur svårt det är. Man ska ju trivas med köket under några år. Fast, handtag går ju att byta om det skulle visa sig att ni inte trivs alls med den.
    Diskbänken är ju inte lätt helle …
    Jag tycker ju mest om rostfritt. Och det passar ju mycket bra till svarthögblanka luckor.
    Lycka till med byggandet! / ela
    http://neonelakitchen.blogspot.com/

  4. Klart man kan ha matt bänkskiva, det tycker jag iaf.
    Svårt med ljus mörk, men en ljusare grå kanske?
    Tycker nog också att de sista handtagen är bättre än första valet. men som sagt.. det blir nog fint vilket som!

    Kram

  5. Lådhandtagen längst till vänster
    och bänkskivor i ljust.

    Vad Har ni valt för golv och väggar runt köket ??
    Utgå från det men välj ljust !!
    lycka till !

Kommentera

