Veliga familjen

Här har man farit omkring och velat och valt bänkskivor, handtag, vitvaror etc. till vårat svarta kök… Vi hade precis varit runt och spanat in det sista; kyl och frys, häll och ugn, micro och diskmaskin när jag frågar Henrik om inte ett kök i valnöt vore något iallafall. Han tittade på mig som om jag förlorat förståndet. Efter en stund mumlar han att ”ja… flottfläckar och repor syns ju mindre i ett sådant kök…” Men i ett valnötskök kan vi ju inte ha de svarta vitvaror vi bestämt oss för så det var bara att styra bilen tillbaks till utgångspunkten och leta nya produkter. Så kom nästa fråga. Om vi inte ska ha svarta vitvaror, ska vi då ha vitt eller rostfritt? *suck* Tillbaks på ruta ett. Eller? Svart? Valnöt? Gaaah!
Jag hade ju tillochmed spanat in flera läckra tapeter som skulle passa bakom stänkskyddet i glas.


Iridescence, Intrade

Bästa kommentaren kom från mamma när vi sa att vi skulle åka och titta på svarta vitvaror: ”Men… blir det inte problem med garantin om ni köper svarta vitvaror?”

7 thoughts on “Veliga familjen

  1. Lycka till med fortsättningen, ni kommer nog snart överrens om något. Iridescence är en av mina absoluta favorit tapetkataloger, det finns massor med fina tapeter i den.

  2. Jag skulle ha satsat på valnöt med rostfria vitvaror jag. Det finns ju en poäng med att göra det så tåligt som möjligt.

    Vi har visserligen vita skåpluckor. Eller relativt vita iaf, men vi har rostfria vitvaror. Tycker det är skitsnyggt. 🙂

  3. Inte lätt att planera kök, men roligt är det!
    För vår del blir det nog vitt kök, vita vitvaror och valnöt. Men det kan likaväl ändras innan det är dags 🙂

    Kram Sandra

Kommentera

