LB-Hus – Hägern

Den här planlösningen är snarlik Myresjöhus’ Landsort som jag gjorde ett inlägg om tidigare.

Det är lite lustigt, om man tar Landsort och de ändringar vi hade tänkt göra så får man nästan det här huset. Det faktum att man når klädkammaren både från tvättstugan och sovrummet är toppen, så vill vi ha. Jag vill dock ha en större klädkammare än denna. En annan grej jag alltid tyckt om är när man har fönster ovanför diskbänken. Ett plus med det här huset är loftet. I looove loft.


9 thoughts on “LB-Hus – Hägern

  1. Vi kommer att börja bygga så fort jag får jobb och vi har köpt tomt. Vi kommer troligtvis att bygga ett ”tenorhus” fast med Skidstahus som bygger både större och billigare. Standarstorleken är 141 kvm för Skidstahus istället för 134 kvm som Myresjöhus har.

    Sedan kommer vi nog att förlänga huset ytterligare 6 kvm, så att vi kan förstora tvättstugan och barnens rum. Annars ändrar vi inte något med planlösningen, för den älskar vi! Kram Sandra

  2. Åh… från att hållt benhårt i ett hus från Myresjö (trots det är 1½ plan och vi vill ha helst endast 1 plan) så viker jag mig här o nu. Hägern är perfekt!! Förstår att ni gillar det 🙂

  3. Hej, jag kikade in på din blogg av en ren tillfällighet och tänkte kika med dig om du har några konkreta tips för att göra ett litet rum ”större”? Ska flytta in i ett 2×4 (väldigt avlångt med andra ord) rum, och har så dåligt fantasi…. Har du några tips för speciella möblemang etc eller någon man kan vända sig till?

    Ha en trevlig kväll!
    /M

  4. Smart planlösning. Gillar den vänstra sidan med tvättstuga, direkt in till klädkammaren och sovrummet med klädkammare och stort badrum.

Kommentera

