Funkis vs. klassisk

Idag, på Viggos 10-månadersdag, var vi till BVC på 10-månadersbesök innan vi åkte till Björklidenhus och rev kontraktet. (Phew!) Efter det bar det iväg till Myresjöhus’ kontor där vi diskuterade vidare kring vårat hus och skissade om planritningen.

Några har nämnt att huset skulle vara fint med funkispanel och jag håller med. Den panelen är dock betydligt dyrare. Dessutom ligger våran tomt inklämd mellan ett soldattorp och några vanliga enplansvillor i typsik 80-talsstil så även om jag tycker att funkishus är mycket snyggare så håller jag med om att ett sådant hus inte alls passar in i miljön. Ganska vuxet av mig att insé det istället för att envist hålla fast vid min egen linje. 😉 Fast det är kanske dags att bli lite vuxen och ta mogna beslut när man fyllt 35. Jag insåg häromdagen att jag inte längre ser på nära håll och hämtade nyss ut ett paket från Buzzador med rynkkrämer. Vuxenpoäng?

P.S.
Glöm inte att delta i tävlingen om canvastavlan från Önskefoto som avslutas på söndag.

3 thoughts on “Funkis vs. klassisk

Kommentera

