Tre vardagsrum – Tre stilar

Sköna hem kan man läsa om tre stilar med skandinaviskt ursprung i tre olika vardagsrum. Vilket vardagsrum föredrar du? Själv skulle jag trivas bäst i det danska rummet just nu.

Danmark – Retrotextil och strama klassiker
Personliga favoriter i bilden är Arne Jacobssens vackra Svanenfåtölj och fåtöljen PK 22 av Poul Kjærholm. Jag gillar de varma jordtonerna som passar utmärkt med de blågröna nyanserna.

Sverige – Svalt och vitt med ljusa pasteller
Jag gillar soffbordet som kommer från Ikea och golvlampan från Norrgavel. Rummet känns lite för svalt för mig nu när det börjar bli höst men jag kryper gärna upp där i soffan under sommarhalvåret.

Finland – Grafiskt och en smula allmoge
Snygga färger! Marimekkos underbara mönster och och den läckra barockstolen är något jag gärna ser i mitt hem.

Bilder: Sköna hem

6 thoughts on “Tre vardagsrum – Tre stilar

  1. Vilka härliga inspirationsbilder…
    Det som inte syntes på bilden du kommenterade inne hos mig var just en stor ventilationstrumma som sitter ovanför tavlorna… Jag hade superågren för den jag oxå, men den är inmålad i vitt nu så man tänker inte så mycket på den.
    Så här i efterhand finns det många saker man våndats för under byggets tid, men som man i efterhand knappt tänkt på när det väl är färdigt.
    Lycka till nu!
    Kram
    Helena

  2. Snygga vardagsrum alla tre, men måste jag välja en favorit blir det nog nummer två. I och för sig vore nog detaljer från alla tre det bästa 😉 Kram Anna

  3. Gillar de mittersta väldigt mkt 🙂
    Hur gammal är ditt barn? Svårt de där med när barnen kommer upp i lite äldre ålder o inte behöver sova, men ändå kanske lite ändå 🙂

    Kram

Kommentera

