Glad design från Squint

Kolla in de här bilderna från det engelska företaget Squint. Deras sortiment består både av möbler som Chesterfieldsoffor och stolsklassiker som Ägget och även speglar, lampor och kuddar i en mix av vintage och moderna tyger.

En liknande liten fotpall som den nedan står hemma hos mina föräldrar. Den är gammal och nött och det var från början min farmor som ärvde den av någon. Jag har älskat den sedan jag var liten och var det enda jag ville ha som minne av dem när de gick bort. Eftersom jag tycker att den på sätt och vis är min föreslog jag att jag skulle ta hem den till mig och spraymåla den svart och klä om den i ett chockrosa tyg men se det förslaget röstades ner omgående.

Bilder: Squintlimited.com

5 thoughts on “Glad design från Squint

  1. Ge mig genast soffan allra längst ner till höger! ‘Ägget’ fåtöljen går också väldigt bra. Men om de är slut så bjud gärna på soffan till vänster om ‘ägget’. NU!

  2. älskar lapptäcksteknik! har sett ägget-fåtöljen i det där utförandet förut och den är himla fin (men jätteobekväm som TUR är eftersom den är snordyr, haha!)
    sofforna är underbara!

    tack så mycket förresten, för aftonbladetberömmet! 🙂

Kommentera

