Viggos Rum

Här bor vår lille prins. Fåtöljen är en klar favorit och flitigt använd. Jag förstår varför Ikeas Expedithylla står i vart och vartannat barnrum, den rymmer ju hur mycket som helst. Ovanpå den står en fotoram med hand och fotavtryck från när Viggo var sex veckor, en kakburk från Maldiverna och ett tygklätt V från Broarne. Vid beställning av bokstaven kan man inte beställa exakt färg eller mönster eftersom alla är olika men man kan lämna önskemål. Det gör att det blir extra spännande att öppna paketet när det kommer. På väggen hänger ett jättefint broderi som Viggos farmor gjort och en namntavla från Studio Nele. Gardinerna och de tygklädda lådorna hade jag i min första lägenhet för en sisådär 100 år sedan.

Viggos Rum

Viggo är 16 månader nu och jag kan inte fatta att tiden gått så fort. Om en vecka börjar han på dagis. Det känns spännande men lite konstigt att någon annan ska träffa honom mer än mig om dagarna men det kommer att bli superkul för honom. Hoppas jag… Vad jag ska göra vet jag inte riktigt än. Jag söker jobb samtidigt som jag har små funderingar om att plugga eller starta eget. Hösten och vintern är ännu ett oskrivet blad.

Viggo

2 thoughts on “Viggos Rum

Kommentera

