Leksakskök

Jag tittar lite efter leksaksspisar eftersom Viggo självklart ska ha ett fint minikök i sitt rum istället för den provisoriska spisen på vårat lilla vardagsrumsbord. Spisen bör ha vridbara knappar och gärna någon lampa som tänds. Ikeas kök har tydligen lysdioder på plattorna som kan tändas och släckas men jag ser inga vreden. Är det någon som vet mer om hur man tänder plattorna eller om det finns andra kök med tändbara lampor?

Leksaksspis

1. BRIO Spis (Hitta återförsäljare här).
2. Jabadabado Spis (Hitta återförsäljare här).
3. IKEA Minikök ”Duktig” 795 kr, överdel 200 kr
4. MICKI Minikök Röd 399 kr på Leklust (Nedsatt pris just nu)
5. MICKI Minikök Svart/Orange 698 kr hos Dodde.se

Min favorit bland dessa rent estetiskt är MICKI’s kök i svart/orange. Den skulle jag vilja bygga in i en miniversion av vårat (kommande) kök. Samtidigt undrar jag vilken spis Viggo själv skulle välja. Man blir riktigt sugen på att tillverka ett helt litet barnkök själv, speciellt när man ser så fina, finurliga skapelser som det här. Fast innan jag sätter igång med ett sådant projekt ska vi se till att få ihop vårat eget vuxenkök och inte minst själva huset det ska stå i…

4 thoughts on “Leksakskök

  1. Vi har den vita Brio, men Ikea är min favorit. Vet inte hur den funkar dock… Till lekstugan får det bli ett hemmabygge, ett projekt ganska långt bak i att göra listan 🙂

Kommentera

