Plumen 001 – Den snygga lågenergilampan

Plumen 001

De flesta lågenergilampor är enligt mitt tycke väldigt fula men nu finns äntligen en variant som är riktigt snygg. Den kan mycket väl hänga helt för sig själv som ett litet konstverk. Plumen 001 är världens första formgivna lågenergilampa. Den kostar 297,75 kr men ska i gengäld ha en livslängd på hela 8 år (8000 timmar). Färgtemperaturen är 2700k vilket betyder att lampan ger ett varmvitt sken, vilket för mig är enormt viktigt vid val av ljuskälla. Namnet Plumen kommer från engelskans ”plume”, en fågels dekorativa fjäderdräkt, som syftar till att dra uppmärksamhet till dess förmåga och skönhet. Tänk er vanliga trista lågenergilampor i interiörerna nedan. Det hade inte alls funkat.

Plumen 001

Jag är riktigt sugen på att ha en Plumen 001 i vår nya köksarmatur som är ganska öppen och därför kräver en snyggare ljuskälla än de rent ut sagt förfärliga lågenergilampor som finns. Om du också vill prova har du som läsare av Snusans inredningsblogg 7% rabatt på en Plumen 001 hos Pavlic Store. Ange bara ”snusan” i rutan för rabattkod vid varukorgen när du beställer.

Plumen 001

8 thoughts on “Plumen 001 – Den snygga lågenergilampan

  1. Jättefina! Tror det är dax för mig att börja tänka på att ta fram lampskärmar som matchar såna här fina lampor.

    STORT tack för din kommentar på min blogg. Det betyder mycket. Det är kanske lite udda inlägg på en inredningsblogg men jag kände att det var så viktigt att skriva om.

Kommentera

