Rosa Oktober

Rosa Bandet 2010
         Rosa Bandet är i år designat av Liselotte Watkins.

Varje år får cirka 7 000 kvinnor beskedet att de har bröstcancer. Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj bekämpar bröstcancer genom att finansiera forskning, sprida kunskap om sjukdomen och väcka opinion kring viktiga frågor. Under oktober färgas hela Sverige rosa i kampen mot bröstcancer. 2009 samlades 44 miljoner kronor in via kampanjen. Jag hoppas vi kan toppa det i år.

Hör här… Vad sägs om att under oktober månad skippa alla de där inköpen som egentligen inte är så viktiga? Godiset… tidningen… den där tröjan eller vasen. Man kommer snabbt upp i en femtiolapp eller hundralapp utan att ha köpt något väsentligt. Lägg de pengarna på något superviktigt istället och hjälp till att slå 2009 års insamling!
Vill du stödja Rosa Bandet tillsammans med mig? Snusans inredningsbloggs insamling finns här. Efter insamlingens slut redovisar jag här på bloggen hur mycket vi kom upp i. Kom igen! 🙂

För att skänka via SMS:
SMS:a BESEGRA 3963 till 72988 för att skänka 50 kr till insamlingen. Om du skriver in ditt namn efter insamlingens idnummer kommer det att synas på gåvan. Annars blir din gåva presenterad som anonym. Exempel: BESEGRA 3963 Johan Ek


One thought on “Rosa Oktober

  1. Vilken härlig uppmaning, det ska jag se till att göra!

    Svar:
    Vad glad jag blir att du tycker det blev bra. Jag kan tänka mig att det inte är lätt att planera elen för hela huset. Härligt att du tänker på mysbelysningen redan nu!

Kommentera

