Färginspiration på Hem 2010

Lördagen spenderade vi på Hem 2010 och Hem & Villamässan. Det blev mest snack om värmepumpar, ackumulatortankar och villalarm vilket ju inte är så himla lajbans men nog så nödvändigt. Något som jag däremot njöt av att se var Tema Färg – en inspirerande utställning skapad av trendanalytikern Paula Malm där kulörer och produkter visas upp i färgfamiljer.

– Tillsammans med textil är färg det absolut enklaste och mest slående sättet att göra allt från små förändringar till att skapa speciella stämningar. Färg används ofta för att beskriva en sinnesstämning – det är den känslan jag vill förmedla i utställningen. Färg kan krydda, lugna och beröra. Valet är fritt. Jag har valt att arbeta med många schatteringar av samma kulör i ett härligt samspel, säger Paula Malm.

Tema Färg - Paula Malm

 

3 thoughts on “Färginspiration på Hem 2010

  1. Vem vet, kanske vi sprang förbi varandra, du klev mig på tån eller jag höll upp en toalettdörr för dig?? Jag vet inte, men det skulle kunna vara så 🙂

Kommentera

