Idag drömmer jag mig tillbaka till Maldiverna

 Så var det vinter igen… Jag kan inte se tjusningen med detta. Jag avskyr att frysa, skrapa bilrutor och halka runt på isiga gator. För att inte tala om mörkret. Nej det finns betydligt trevligare ställen att befinna sig på under vinterhalvåret. Man skulle vara en flyttfågel… Var skulle ni befinna er om ni hade möjlighet att bo någon annanstans en period under året?

Vintern 2008 tillbringade vi två veckor här på Vilu Reef i södra Nilandhe-atollen. Ett ställe för total avkoppling och rekreation, långt från snö och kyla. Jag kan utan tvekan säga att det är den absolut bästa resan jag gjort.

Vi bodde i en av vattenvillorna som står på pålar ute i lagunen. Där hade vi privat solterrass med jacuzzi och en trappa ner till en egen badbrygga. Om jag blundar kan jag fortfarande höra vågskvalpet, känna värmen mot huden och den enorma känslan av sinnesro och lugn.

Bilder: www.vilureefmaldives.com och privata foton

4 thoughts on “Idag drömmer jag mig tillbaka till Maldiverna

  1. Åh vad jag håller med! Skulle absolut kunna tänka mig att bo ngn annanstans under vinterhalvåret. Flytta lite längre ner i Europa skulle duga för mig, varmare än här men ändå fortfarande nära till vänner o familj.

Kommentera

