Orientaliska mattor

Apropå mitt förra inlägg där jag nämnde Trendensers rapport om kelim- och orientaliska mattor i kombination med minimalistisk inredning kommer här några exempel på orientaliska mattor jag skulle kunna tänka mig. De mjukar helt klart upp en för övrigt stram och sparsmakad miljö och ger en mer ombonad känsla. Mattorna kommer från CarpetVista.se som har mängder av mattor, allt från kelim och orientaliska och till moderna designmattor och barnmattor.

Orientaliska mattor från CarpetVista

Här visar Frida på Trendenser orientmattor i olika moderna inredningar. Jag tycker det är riktigt snyggt.

Bilder: CarpetVista.se

One thought on “Orientaliska mattor

  1. Jag är själv från iran och har massa persiska mattor liggandes här hemma 🙂 i studentpresent fick jag en bedårande matta i äkta silke. kan ta och fota den och lägga upp den i bloggen om du är intresserad utav av att se den 🙂 det mest facinerande med den är att den har olika nyanser beroende på vilket håll man kollar på den ifrån. love it!

Kommentera

