Inredningstidningar – Vilken är din favorit?

Henrik är ute och spikar på huset. Viggo och jag hade tänkt åka pulka men i det här busvädret väljer vi att stanna inne istället. Vi hoppar i sängen, kokar potatis på leksaksspisen och busar. Nu sover både Viggo och Nicke Nyfiken och mellan disk och tvätt tar jag en paus.

I tidningen Nya Rum läser jag en intressant artikel om hur Bauhausskolan förändrade synen på design. Dessutom finns en läsvärd intervju med ljusdesignern Kai Piippo som ger bra tips på vad man ska tänka på när man planerar ljussättning, vilket kan vara nog så klurigt. Hur mycket vi än tänkt till när det gäller el och belysning i huset så kommer vi säkerligen att upptäcka små detaljer vi missat eller kunnat göra bättre. Även i Plaza Interiör finns flera bra tips för ljussättning i hemmet.

Vilken är din favorit bland alla inredningstidningar?

paus

11 thoughts on “Inredningstidningar – Vilken är din favorit?

  1. Hej!
    Jag håller på att inreda mitt rum och letar efter lite insperation.
    Och undrar ifal du möjligtvis har lite tips om hur man snyggt kan hänga tyg i taket? alltså i princip täcka hela taket med tyg, mitt rum ska ha arabiskt/indiskt/marocanskt tema och jag vill verkligen ha tyg i taket men kommer inte på något snyggt sätt att få upp det!

    Hoppas du kan hjälpa mig!
    Skriv gärna i min blogg om du har några tips då jag inte kollar in bloggar så mycket !

    Mvh therese

  2. Prenumererar på Family Living eftersom jag tycker den ger mest matnyttiga tips. Sen kryllar det av andra tidningar här hemma, är inte speciellt trogen någon 🙂

  3. Hus & Hem och Family living är de som jag gärna lägger pengar på när det kommer till inredningstidningar. Dock skulle jag lätt kunna köpa många fler men ekonomin tillåter inte sådana lyxiga utsvävningar, tyvärr, för visst är det härligt lyxigt med egen tid, en inredningstidning och en kaffe med mkt mjölk=) Ha en fin fredag!

Kommentera

