Vårens färger

Turkost, blått, rosa, fushia, gult, grönt, off white, grått… Man har matats med en oändlig mängd färg i samband med trendrapporter och Formexmässan tycker jag men vad är egentligen färgtrenderna för våren? Sköna hem menar att det ska vara färg på väggarna nu och visar de hetaste tonerna. Gult, grönt, hudtoner och kombinationen lila-korall. Den gula färgen skulle jag kunna ta in i form av någon liten accent. För övrigt är jag nog fortfarande mer sparsmakad när det gäller färgen på väggarna. Är dessa färger något för dig?
Läs mer hos Sköna Hem.

Bilder: Johan Carlson – Sköna Hem

5 thoughts on “Vårens färger

  1. Hej!

    Jag kör hellre vitt på väggar och accenter på kuddar och detaljer. Detta för att jag är så velig och ändrar färger stup i kvarten:) Blir jobbigt att måla om hela tiden ju…:)

    Kram Malin

  2. Ja, du vet ju vilken färg jag är inne på nu! Hehe! 🙂
    Fast egentligen är jag nog inne på ALLA färger mest hela tiden.. färgnörd som jag är!

    Åh, jag har också förbaskat svårt att välja vilken av alla Kitchenaids som är finast…. känns som att man måste ha allihopa. 😉

    Kram M

  3. Jag skulle absolut kunna ha mycket färg på väggarna! Jag tycker personligen att det är när man har vågat att gå hela vägen i en inredning som det blir komplett. Men jag tycker verkligen att det ska vara noga utvalt och i ett genomtänkt tema. Då blir det som allra bäst 🙂 Kram Emelie (Tack för att du skriver så ofta till mig på bloggen, jag blir alltid lika glad, ibland är jag bara så dålig på att kommentera, ska bättra mig :))

  4. Där är jag nog helt yrkesskadad, hud är den värsta tänkbara färgen att jobba både grafiskt-, tryck- och webbmässigt med, om du frågar mig. Och gult är jag livrädd för.

    Vilken tur att mina penslar knappt har torkat och att jag har målarstopp dom närmaste åren! 🙂

Kommentera

