Poesi för trädgård och själ

I vår blir jag lantis igen. Jag är uppvuxen långt ute på landsbygden men har varit stadsbo sedan jag packade flyttlasset och begav mig hemifrån för 16 år sedan. När jag var liten längtade jag efter att bo i lägenhet, höra bruset av bilarna utanför och ha nära till allt. Jag trivs i städer men längtar allt mer ut till naturen, speciellt nu sedan jag blivit mamma. Nu uppskattar jag tystnaden utanför stan, den stjärnklara himlen, lugnet och dofterna. Jag har absolut inga gröna fingrar och har tillochmed en fånig snigelfobi som min sambo gladeligen trackar mig för men ser ändå fram emot att planera trädgården. Ernst Kirchsteigers nya produktserie ”Odla” som efter Formexmässan figurerar överallt i bloggvärlden har fått mig att bli väldigt sugen på att anlägga ett litet trädgårdsland. Även jag har fullkomligt förälskat mig i trädgårdspoesin och de fina odlingsstickorna i obehandlad plåt som med tiden påverkas av vädret och får en vacker rostig yta.

Bilder: www.ernstkirchsteiger.com

6 thoughts on “Poesi för trädgård och själ

  1. Oh! Det där var otroligt fint skrivet om lantlivet. Längtar också! Till vår och till landet.
    Och Ernst-intervju kommer på Hemmafix inom kort, vet jag. 😉
    Till vilket datum lyckades du hitta Ljust och fräscht-biljetter?

  2. De sakerna från Ernst är verkligen jättefina och jag kan hålla med dig om att det är rofyllt med landet även om jag tycker det är härligt att ha hyfsat nära till stan. Men desto äldre jag blir desto mer behöver jag lugnet 🙂
    Kram
    Helena

Kommentera

