Här ska vi bo…

Jag tog lite bilder i huset idag. Tak och väggar är gipsade och Henrik spacklar. Viggo har noterat hur pappa gör och hanterar spackelspadarna som en riktig yrkesman. Gullunge… När lilleman spacklat färdigt gick vi och tittade på vägföreningens traktor. Det är lycka för honom. När vi strosade fram där på grusvägen och Viggo snackade om kakojn [traktorn] och pekade exalterat på fåjä [fåglarna] kändes det så rätt i hela hjärtat. Här kommer vi att trivas.


Entrén


Jag fotar från köket. Henrik och Viggo gör konster. Vår sovrumsdörr i bakgrunden.


Vardagsrummet fotat från entrén.


Köket, entrén och dörren till groventrén, fotat från vardagsrummet.

16 thoughts on “Här ska vi bo…

  1. Oj oj oj. Jag tror inte jag sett den slutgiltiga planlösningen, eller så minns jag inte helt enkelt. Men jösses så bra det blir. Många rum! (Många ungar?)

    När är det klart?

  2. Alla Lillemannar borde ha sin egen granntraktor!

    Spännande att se hur husprojektet framskrider, nu kan jag tänka mig att det börjar kli i inredningsfingrarna 🙂

  3. Åh! vad fint det kommer bli och vilken härlig takhöjd. Min son är i princip uppväxt på en byggarbetsplats och han älskar att få vara med.
    Jag kan verkligen känna vilken iver och förväntan ni har inför att få flytta in.
    Ha en bra dag nu och sköt om er
    Kram
    Helena

  4. Wow, kul att se hur det växer fram. Ska bli ännu roligare att se sen när det är färdigt för inflyttning och du går loss på inredningsbiten!

    Kram
    /Johanna

  5. Tack för kommentaren hos mig! Vi är väldigt nöjda med köket och kunde aldrig tro att det så fula rummet skulle kunna bli så fint!

    Roligt att få se bilder från erat bygge! Alltid lika spännande att se när ett hus eller rum växer fram!

    Ha en skön lördag!

Kommentera

