Slå gärna sönder de sista muggarna Henrik!

När jag var liten vet jag att äldre släktningar tjatade om att man skulle börja samla på glas och porslin. Anledningen var väl att det därmed skulle bli enklare för dem att köpa presenter vid födelsedagar och andra högtider. Jag var aldrig intresserad av att samla på några dumma tallrikar, koppar eller glas. Förrän nu… Jag är inte ensam om att ha blivit helt betagen av Rörstrands nya porslinskollektion ”Mademoiselle Oiseau” med illustrationer av underbara Lovisa Burfitt. Vad passande att Henrik och Viggo snart har lyckats slå sönder våra sista trista Ikea-muggar. Jag kan se mig själv sitta vid köksbordet i huset som luktar nytt, drickandes morgonkaffet i Muggen med stort M. Kollektionen finns i butik från och med vecka 14. Tills dess måste jag lära min familj att hålla muggar stadigt och att diska med försiktighet.

Bild: Rörstrand

2 thoughts on “Slå gärna sönder de sista muggarna Henrik!

Kommentera

