Vita badrum & kakelförälskelse

Henrik är ute vid huset och sätter upp cementskivor i badrummen. Viggo är på dagis och busar. Själv sitter jag hemma och jobbar vid datorn, njuter av lugnet och lyssnar på hög musik.🙂

Angående badrummen… Vi vill ha ett helvitt badrum med vita väggar och vitt golv. Aldrig hade jag väl kunnat tro att det skulle vara så omöjligt att hitta riktigt helvita stora klinkerplattor. Är det möjligtvis någon som vet var det finns? Ja, jag vet att all skit kommer att synas men vita golv är det vi vill ha.

Det andra badrummet blir en annan färg. Vi har velat hit och dit men nu är det bestämt. Kan ni gissa vilken färg?

Tidigare idag var vi till kakelbutiken igen för att försöka ta ett beslut angående golven i badrummen. Kompromissa eller leta vidare på annat håll? Där i entrén stod en ensam stor platta lutad mot väggen. Den såg nästan exakt ut som tavlan på bilden i mitt inlägg om mattan. Och så blev jag kär igen. Den vill jag ha i en nisch ovanför badkaret i det vita badrummet. Jag blev så till mig att jag varken fotade den eller tog namnet på den och den finns inte i katalogen så nu är jag rädd att jag inte ska hitta den igen.

Bilder: Mastella, INRColacril, Wetstyle

11 thoughts on “Vita badrum & kakelförälskelse

  1. Hel vitt är svårt att hitta och dessutom väldigt svårt att hitta samma vita nyans för både vägg och golv. Har man otur blir det dessutom olika leverantörer och då blir olika vita igen… I know!! Det är helt galet svårt! Hade jag haft de pengar jag behövt så hade jag valt samma kakel till väggarna i vårt badrum men på golvet hade jag lagt en större (60×60) platta på golvet som är lite åt det beige vita hållet med små sten i som då fanns på Kakelhuset. Men 1450kr / kvm meter var för mycket för min plånbok tyvärr. Därför kompromissade jag och valde ett brunt golv. I duschen har vi en metallic färgad mosaik på golvet och upp i ett ”rundat” hörn. Hade jag valt idag hade jag valt ett annat golv (grått) och absolut INTE svart fog! Aldrig mer svart fog!

  2. Svarar här: Svart fog är snyggt i teorin. Men svart fog blir liksom inte SVART när den kommer på plats utan lite mörkt smuts grå med lite vitt här och där om man inte skrubbar fogen med tandborste. Dessutom var den sjukt jobbig att tvätta av platterna när vi fogat. Jag hade svart skurvatten i flera veckor efteråt… Nä, väl en ljust grå fog, snyggt till det vita och enkelt att städa. För jag har en känsla av att vit fog till vitt kakel/klinkers inte riktigt kommer att stämma överrens heller.

  3. K-rauta har helt vita i olicka storlekar och har ni tillgång till Hornbach beutiker se länk http://www.hornbach.se/home/se/html/fs_root.phtml så åk dit. Dem har ett jätte stort beställningsortiment och super bra priser!!!!! Slår dem flesta i bygghandeln. Vi köpte våra väggplattor där i special mått på 1m bredd till och med. Dem har jätte mycket vita och då menar jag vita😉 Golvplattor. Lycka till kram

  4. Vit golv fungerar väl bäst om ni inte har tvättmaskin i badrummet. Vi har det, och nej, aldrig igen. Till er som har problem med svart fog, försök att få dom svarta igen med en fogpenna. Resultatet är inte for ever men gör golvet snyggare när man ska till exempel ha gäster🙂

  5. Gillar hela idéen med att ha badrum och sovrum kombinerat, kanske inte riktigt som på bilden men ändå ihop.. Och badkar mitt i rummet är helt fantastiskt fint!

  6. Hel vitt är svårt att hitta och dessutom väldigt svårt att hitta samma vita nyans för både vägg och golv. Har man otur blir det dessutom olika leverantörer och då blir olika vita igen… I know!! Det är helt galet svårt! Hade jag haft de pengar jag behövt så hade jag valt samma kakel till väggarna i vårt badrum men på golvet hade jag lagt en större (60×60) platta på golvet som är lite åt det beige vita hållet med små sten i som då fanns på Kakelhuset. Men 1450kr / kvm meter var för mycket för min plånbok tyvärr. Därför kompromissade jag och valde ett brunt golv. I duschen har vi en metallic färgad mosaik på golvet och upp i ett ”rundat” hörn. Hade jag valt idag hade jag valt ett annat golv (grått) och absolut INTE svart fog! Aldrig mer svart fog!
    +1

  7. Hej,
    Ni har ju jättefint!!!!

    Vi har med tänkt helvitt badrum =). Vad heter plattan ni valde? Trivs ni bra med vitt? Ok att städa med? Vad har ni för fog?

    Massa frågor =)

Kommentera

