Möjligheternas möbel

Ytterligare en favorit från Check In-utställningen är den fantastiska förvaringsmöbeln ”Citti” från Zweed, grundat av formgivaren Håkan Johansson. Affärsidén är att erbjuda närproducerade möbler där kunden är delaktig i designprocessen.
”Citti” är en möbel med flexibilitet och valmöjligheter. Modulsystemet innebär att du kan vara med och skapa en möbel med din egen personliga prägel. Det finns två djup att välja på: 30 och 40 cm. Benställningen finns i oljad alm, ask eller lackerad björk. Du väljer själv storleken på modulerna, liksom kulören – möbeln lackeras i valfri färg ur NCS-skalan. Jag föll bland annat för skåpet med den grå färgskalan och ett exemplar i trä med vita lådor och en ensam gul lucka som visades på Check In.

Zweed har kombinerad butik och studio på Bondegatan 12 i Stockholm.

Bilder: checkin11.com

11 thoughts on “Möjligheternas möbel

  1. Underat fin och kommer att vara lika fin i gerationer framöver!!!!!! Gillar att man kan kombinera den själv efter smak och en orange med öppna lådor skulle inte var fy skam att få äga!!! Ville kicka in så här på små timmarna och önska dig en bra dag då jag inte har hunnit in tidigare i dag. Men får önsak dig en god morgon nu i stället 🙂 Kram

  2. Hej! Hittade till din blogg idag genom tidningen Plaza Interiör, kul att du var med där för jag gillar mycket här hos dig. Hihi, denna blåa underbara skapelse skrev jag också ett inlägg om häromdagen, visst är den ljuvlig! Den blå är min favorit, men jag skulle kunna tänka mig vilken färg som helst 🙂

Kommentera

