Jakten på Åhlénspallen

Ni vet hur det är när man blir kär. Man kan inte tänka på något annat. Föremålet för min senaste förälskelse är den textilklädda pallen från Åhléns som syntes i mitt förra inlägg. Härom dagen skuttade jag ivrigt iväg till varuhuset men det blev ingen pall till mig. Bakom disken stod de sista pallarna retsamt uppradade, undanlagda av kunder som varit snabbare än mig. Även i grannstaden hade de tagit slut. Ringde till ytterligare en stad som faktiskt hade några kvar men lägga undan kunde de inte göra. Inte heller kan de säga när de får in fler eller ens om de får några. Ska jag behöva packa sovsäcken och tälta utanför Åhléns de dagar de får nya leveranser?

6 thoughts on “Jakten på Åhlénspallen

  1. Nääee, fy hundan va taskigt!
    Det borde vara varje människas rättighet att ringa till ett varuhus och lägga undan varor!
    Hoppas du får tag i din pall ändå. *håller tummarna*

    Kram Kram

  2. Åh din stackare. Jag vet hur det är när man verkligen snöat in på någon pryl! Men då kanske jag kan locka med en soffa i stället. 🙂
    I ”Mad Men”-inlägget på Hemmafixbloggen fanns en grön soffa som du undrade var den kom ifrån. Visst är den fin. Jag skulle själva vilja ha den hemma.
    Hur som helst heter den ”Medley” och kommer från Mio. Det är en tresitssoffa men det finns en fåtölj också. Soffan kostar 6990:-
    Ha det gott.
    Monica

  3. Hej Susanne!
    Vad kul att du gillar vår Textilpall – självklart skall vi se till att du får tag i ett eget exemplar 🙂
    Maila mig gärna, vilket Åhlénsvaruhus som ligger närmast där du bor och om det är det svarta eller mönstrade tyget på bänken du är på jakt efter, så lovar jag att underlätta ditt pall-inköp 🙂
    Hoppas du hör av dig till mig: mhu@ahlens.se
    Bästa hälsningar
    Monica Hultgren
    Informatör Åhléns AB.

Kommentera

