Maskulin lägenhet med betong och spännande detaljer

Man får en ganska tydlig känsla av vem som bor i den här våningen. En ung, modern, singelkille, affärsman och DJ. Lägenheten ligger i São Paulo och har renoverats grundligt. Av den tidigare 80-talstypiska lägenheten syns inte ett spår. Man har rivit väggar och öppnat upp och tagit bort vissa fönster. Där köket är fanns tidigare korridor och toalett. Belysningen har integrerats i väggar och tak. Jag älskar kombinationen av grå betong, svart och gult. Kolla in alla häftiga detaljer och lekfulla inslag! DJ-bordet är till exempel en aluminiumstege.

Foto: MCA Estúdio
Via: Contemporist

13 thoughts on “Maskulin lägenhet med betong och spännande detaljer

  1. Ja alltså det är ju så med dom flesta program.. Har man väl börjat se hur dåliga dom än är så blir dom bra och man fastnar haha 🙂 Men vi får se vad den här säsongen har att erbjuda. Jag har aldrig förut följt BB faktiskt så jag har som inget att jämföra med 🙂
    Vilka är dina favoriter just nu? Kram

  2. Kan vara bland det snyggaste jag har sett!!!!!! Till och med maggis stolen i gult i hallen har dem som jag älskar. betongen och alla detaljer får mig att ville flytta in direkt!!! Hade du en bra dag i går??? Kram

  3. Ja, den lägnheten andades verkligen manligt, kantigt och lite rått! Men sjukt snyggt var det!

    tack för all inspiration jag hittar i din fina blogg!

  4. Älskar hur ljuset ligger i tak och väggar som en diskret installation. Superfint med genomgående samma material i tak, vägg och golv… Vill ha tavlorna!! Ja, på det hela ett fantastiskt hem.

  5. Fasiken.. nu svammlar jag ordentligt här.. hahha.. Jag skulle skriva en kommentar hos en annan blogg och såg plötsligt att jag råkade skriva på din sida igen.. vimsiga jag.. hihi.. du måste ju undra vad jag menade med gubbdagis.. hihih.. Hoppas att allt är bra.. KRAMAR

  6. Läckert!

    Det är honom jag skulle vilja byta mitt liv med en gång per år, det kan nog räcka med en helg. Sen tar jag skammen och bakfyllan med mig hem till vårt lilla trähus på backen och är glad för allt jag har 🙂

Kommentera

